NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


maandag 13 november 2017

Smile, happy looks good on you!


Goedemorgen,

We zijn alweer een paar dagen onderweg in de maand juni en het zonnetje heeft zich al flink laten zien de afgelopen tijd. Heerlijk toch? Allerlei extra vakantiedagen maken het alleen maar leuker!

Tussen het genieten door heb ik onderstaande foto tutorial voor jullie gemaakt.

 


Ik ben aan de slag gegaan met Copic Marker Refills, de airbrush en een vel mica. Een vel plastic voor wie niet weet wat mica is:-) Je ziet het haast niet, maar het ligt er echt bij op de foto.

Mijn originele plan was om, i.p.v. de airbrush, rietjes te gebruiken. Een methode die net zo goed werkt, alléén niet zo geschikt voor mijn longen. Dus als je geen airbrush hebt pak er dan een paar rietjes bij!


Ik ben begonnen met de kleur R83. Onder het maken kwam ik tot de conclusie dat je het mooiste resultaat krijgt als je de airbrush zo plat mogelijk houdt, zo krijg je de mooiste inkt uitlopers. Als je hem er recht boven houdt, dan droogt de inkt op als een soort vlek.
Je gaat net zo lang door met steeds een druppel op je mica en uitblazen met de airbrush/ rietje tot je tevreden bent met je vlek. 
Ook leerde ik gaande wijs dat je het beste een groot stuk mica kunt pakken. Als je dan klaar bent kun je het stuk uitsnijden die je het mooiste vindt geworden.


Als tweede kleur heb ik de R46 genomen. Je gaat weer per druppel te werk en probeert om de roze kleur als verste uitlopers te houden. Iets was niet altijd lukt, omdat je niet de totale controle hebt. Inkt is soms reuze eigenwijs!


Als derde kleur heb ik de R59 gepakt. 
Deze kleur houd je nog 'kleiner'... Op dit punt werd mij wel duidelijk welk stukje mica ik ongeveer zou gaan gebruiken voor mijn bloem. De rechter strook heb ik bewust niet meer voorzien van de R59, want die ga ik er toch afsnijden als ik klaar ben.


Nog een heel klein gebied met de E49. Bij deze kleur heb ik de airbrush iets rechter op gehouden omdat ik niet van die hele lange uitlopers in deze kleur wilde hebben.


Het mooie van werken op mica is dat als je een stukje hebt die je niet zo mooi vindt, je het inkt zo kan verwijderen met een beetje Colorless Blender. 
Op de tweede foto zie je dat ik eenvoudig met een wattenstaafje een lange uitloper heb weggehaald. 

Ook is heb ik gemerkt dat je niet als je alle kleuren hebt gebruikt, terug moet gaan naar de lichtste kleur. Dan krijg je een soort van 'kringen' in je werk. De lichtste kleur dringt dan de donkere kleuren weg..


Uit een paar vellen mica heb ik een leuke serie kaarten gemaakt, kleinere en ook een grote!

Wel heb ik de mica omgedraaid, dus de kant waar ik de inkt op heb aangebracht zit aan de binnenkant. Zo bescherm je je inkt laag tegen krassen en heb je meteen ook een mooie glans.


De teksten heb ik met mijn Misti en stempels van Penny Black erop gestempeld. Die plakken wat en daardoor glijdt het inkt niet uit over je mica. Ik had ook een tekstje van Marianne Design gebruikt, maar die was, ondanks dat ik heel voorzichtig drukte, toch al wat uitgesmeerd. 


Ik heb gestempeld met zwarte Stazon, Ik weet dat deze meteen droog is, maar een andere inkt is vast ook wel bruikbaar.


Het maken van deze tutorial ging niet vlekkeloos... Heel wat stukken mica verdwenen in de plastic afval bak, oerkreten vlogen door de kamer en ook mijn nagels moesten er aan geloven. Ik heb leukere nagellak gezien!


Nou, dat was weer een hele hoop foto materiaal en informatie. Hopelijk is alles een beetje duidelijk geworden en gaan jullie het ook eens proberen! 

Zijn er vragen stel ze gerust hieronder, ik beantwoord ze zeker!

Een hele fijne woensdag en graag tot de volgende keer!

Geen opmerkingen: